Masalah Dengan Allopathy

Masalah Dengan Allopathy

Allopathy, yang ditakrifkan sebagai "rawatan masalah dengan penggunaan bahan asing," adalah 'standard emas' perubatan moden. Hampir semua yang boleh menjadi tidak normal tentang badan anda dilihat dari sudut allopathic: 'Apa yang boleh kita memakai / dalam / sekitar masalah ini untuk menjadikannya lebih baik'

Pandangan ini mempunyai beberapa kelemahan kritikal. Off Pertama, untuk menentukan "penyakit", Allopath yang pertama mempunyai untuk memisahkan dari persekitarannya. Jika anda mempunyai debaran jantung, sebagai contoh, Allopath yang akan mengkaji hati anda, cuba untuk membezakan apa yang salah dengan itu, dan cuba untuk datang dengan sesuatu untuk menambah kepada keadaan yang akan membantu. Tetapi jika debaran jantung anda adalah tindak balas semula jadi sempurna untuk hormon yang sedang dirembeskan ke dalam darah oleh kelenjar adrenal berfungsi, perubatan allopathic tidak mempunyai cara untuk membuat penentuan itu, kerana ia tidak mempunyai pandangan falsafah, apatah lagi alat-alat , perlu untuk mengesan masalah ini kembali kepada akar sebenar.

Berkaitan dengan masalah ini adalah masalah pengkhususan. Seorang doktor mungkin menghabiskan keseluruhan kerjaya beliau mengkaji penyakit hanya jantung, dan lain mungkin menumpukan keseluruhan kajian beliau untuk kencing manis. Setiap membaca jurnal sendiri, pengajian mereka dalam bidang mereka sendiri, dan ceramah kepada orang lain yang berkongsi kepakaran mereka - dan jarang tidak kajian yang dilakukan dalam satu pengkhususan yang sempit mendapatkan diperiksa oleh doktor dari yang lain yang mungkin dapat mengambil keputusan dan memohon mereka kepada aspek kesihatan yang berbeza.

Ini adalah untuk berkata apa-apa pandangan teori konspirasi bahawa syarikat-syarikat farmaseutikal moden tidak mempunyai keinginan untuk benar-benar menyembuhkan masalah sesiapa. Jika mereka sembuh anda, daripada anda tidak mempunyai dorongan untuk menyimpan wang perbelanjaan ke atas produk mereka. Ia adalah jauh lebih baik dari segi ekonomi bagi mereka untuk merawat gejala-gejala anda - berkesan memberikan anda Kleenex dengan hidung berair anda daripada menyerang sumber hidung berair: sejuk anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar