Bagaimana Menggabungkan Needling dan Bukan jarum Microcurrent Electro-Acupuncture

Bagaimana Menggabungkan Needling dan Bukan jarum Microcurrent Electro-Acupuncture

Saya telah menjadi peguam bela untuk mengajar bukan jarum kemahiran elektro-akupunktur menggunakan microcurrent selama bertahun-tahun, dan banyak artikel saya dalam penerbitan ini telah diterokai aspek manifold khusus ini. Tetapi mari kita menjelaskan hakikat yang sebenarnya. Anda tidak akan mendapatkan saya untuk memberikan jarum saya sehingga anda mengungkit mereka daripada mati, jari sejuk saya!

Dalam amalan saya Saya sedang berdedikasi untuk menawarkan pesakit saya apa yang akan membantu mereka yang paling, dan yang sering mengambil bentuk yang berbeza-beza gabungan terapi jarum, terapi microlight, herba dan pemakanan, penyembuhan emosi teras dan cadangan gaya hidup. Artikel ini akan memberi tumpuan kepada kaedah optimum untuk menggabungkan jarum dan bukan jarum microcurrent terapeutik.

Mari kita pertama kita lihat kekuatan dan kekurangan setiap kaedah, seperti yang ditunjukkan dalam jadual ini. X dalam satu lajur hanya menunjukkan bahawa kaedah yang penting untuk memberikan manfaat yang disenaraikan (pada pendapat saya). X dalam kedua-dua tiang menunjukkan bahawa gabungan kaedah kerja-kerja terbaik.

Manfaat yang lebih baik dengan terapi jarum - yang lebih baik dengan microcurrent / cahaya

Kepantasan tindak balas X

Rawatan lebih pendek masa X

Kurang rawatan diperlukan X

Pindah bertakung darah X

Tisu pecutan penyembuhan X

Pemulihan dipercepatkan selepas kecederaan X

Rawatan melalui mikro-sistem X

Psikologi & kelenjar tx X

Merawat tulang / tendon tahap X

Polariti badan kira-kira bagi neuropati dan lain-lain keadaan degeneratif X

Melegakan sakit belakang XX

XX bantuan Sciatica

Tx berkesan untuk penyakit kompleks XX

Kulit kepala akupunktur X

Pesakit penerimaan X

Pediatrik, veterinar tx X

Resonans tisu dan polarisasi kesan X

Neuropati rawatan XX


Kelebihan Terapi jarum

Kelebihan yang paling ketara daripada jarum akupunktur adalah pendarahan terapi, yang sering diperlukan untuk melegakan kesakitan dan penyakit yang berkaitan dengan keadaan darah bertakung. Menurut beberapa terkemuka akupuntur master Cina, pertumpahan darah adalah kunci utama untuk menyelesaikan banyak keadaan kronik dan keras kepala. Satu lagi kuasa jarum akupunktur adalah jarum mikro-trauma sebenar menyebabkan tisu. Rupa-rupanya lata bio-kimia yang dicetuskan dalam badan oleh ringan kepada invasiveness kuat jarum (bergantung kepada ketebalan jarum dan teknik manipulasi) akaun untuk banyak keberkesanan jarum akupunktur. Ia juga boleh menghasilkan endophin "tinggi" yang merupakan kesan sampingan yang menyenangkan dari akupunktur.

Satu lagi kelebihan suntikan jarum kedalaman sebenar kemasukan, kesan fisiologi mungkin menjadi lata tindak balas tubuh, disebut. Jarum juga boleh mengarahkan aliran Qi kuat.

Akhir sekali, pengekalan jarum membantu mengalirkan ketegangan daripada otot dan fascial diperketatkan dan spastik, dan membantu untuk menambat kesan pelbagai kesan repatterning bertenaga terapi lain.

Kelebihan Microcurrent dan Cahaya Terapi

Elektronik moden telah membuat beberapa kesan meridian sangat berkesan sedia yang terapi jarum semata-mata tidak boleh menghasilkan. Ini disenaraikan dalam carta di atas. Yang paling ketara adalah mereka dibantu oleh polariti tertentu, kekerapan dan warna. Berikut adalah penerangan daripada nilai setiap satu:

Kekutuban - Semua objek di alam semesta fizikal yang lebih besar daripada molekul adalah polarisasi, iaitu, mereka mempunyai positif (Yang) dan negatif (Yin) aspek, dan melahirkan kesan medan elektro-magnet. Tubuh manusia tidak terkecuali. Apabila polariti semula jadi badan adalah sakit utuh dan penyakit cenderung untuk menjadi ringan kepada sederhana dan mekanisme pemulihan diri yang bekerja agak baik. Ramai di antara penyakit yang paling melemahkan dan degeneratif yang berkaitan dengan pembalikan kutub dalam badan, termasuk kanser, MS, neuropati dan beberapa kes fibromyalgia.

Walaupun terapi jarum baik boleh mencetuskan mengimbangkan sistem saraf dan fungsi elektrik di dalam badan dan kebalikan kutub itu betul, yang boleh dicapai lebih langsung dengan permohonan yang betul kuar positif dan negatif dari peranti microcurrent. Sebagai contoh, merawat migrain dengan meletakkan probe yang positif terhadap mata kepala menyakitkan dan siasatan negatif kepada GB 41 dengan berjalan kaki yang boleh bekerja dengan cepat untuk melegakan kesakitan.

Kekerapan - Semua objek fizikal juga mempunyai kadar getaran ciri, atau frekuensi. Objek yang kompleks seperti tubuh manusia terdiri daripada pelbagai bidang kekerapan berinteraksi. Setiap organ, kelenjar, tisu, meridian dan cecair badan yang mempunyai frekuensi ciri. Ini frekuensi telah dipetakan oleh banyak penyelidik dan pengamal. Satu undang-undang fizik menyatakan bahawa jika anda boleh bergema dengan sesuatu, anda boleh mempengaruhinya. Oleh itu menggunakan frekuensi yang bergema dengan tisu atau tenaga sistem berpenyakit atau sakit boleh menjadi kuat terapeutik untuk itu. Dalam beberapa kes input itu akan mengukuhkan kawasan yang lemah (resonans positif), dan dalam kes-kes lain, ia akan membatalkan keradangan atau toksik frekuensi (resonans yang membinasakan).

Jarum miskin melahirkan kesan resonans disasarkan itu, walaupun tenaga pengamal mengalir melalui jarum mungkin mempunyai beberapa kesan-kesan. Peranti microcurrent baik boleh menghasilkan frekuensi tertentu yang banyak boleh menguatkan kesan positif akupunktur. Hanya melihat ke atas frekuensi bermanfaat, dail ke dalam peranti dan merawat.

Warna acu-terapi - A sempadan baru akupunktur adalah kesan salunan warna cahaya digunakan melalui acu-mata. Pesakit moden semakin memerlukan, sebagai tambahan kepada aduan ketua mereka, rawatan yang mengurangkan tekanan psikologi, fungsi hormon-kira dan menyuburkan tisu dengan cara herba seperti. Akupunktur cahaya muncul untuk menghasilkan kesan-kesan ini lebih mudah daripada jarum akupunktur sahaja.

Anda boleh mencari beberapa artikel saya yang lepas di Acupuncture arkib Hari ini yang menggambarkan kesan terapi penyembuhan warna cahaya. Warna sejuk (Yin) menyerlahkan penyejukan, menenangkan kesan akupunktur manakala panas (Yang) warna menceriakan dan tonify Organ, kelenjar dan Qi.

Yang saya telah lakukan dan membawa ujian klinikal yang luas ke dalam penggunaan gabungan microcurrent dan cahaya untuk akupunktur dipertingkatkan dan tisu kesan penyembuhan. Aku telah menamakannya set terapi teknik microlight.

Menggabungkan jarum dan Bukan jarum Teknik

Mengapa tidak dua kali ganda keberkesanan klinikal anda? Itulah apa yang boleh berlaku apabila anda menggabungkan kedua-dua kaedah yang kuat. Berlabuh, Qi melepaskan dan kesan mikro-trauma jarum, digabungkan dengan resonans, polarisasi dan kesan tenaga daripada microcurrent dan / atau cahaya boleh menghasilkan keputusan yang benar-benar mendalam dengan bawa lagi kesan terapeutik.

Berikut adalah beberapa contoh-contoh daripada amalan saya:

1. Rawatan Sciatica - Saya sering jarum Ling Ku gabungan Dr..Tan di tangan sakit sciatic yang bertentangan, dan kemudian memohon siasatan microcurrent polarisasi atau pad rangsangan sepanjang laluan radicular pada kaki yang terjejas, menggunakan cahaya ungu.

2. neuropati periferal daripada kaki yang lebih rendah - Keputusan Wonderful telah dihasilkan oleh suntikan jarum dalam mata Liao suci dan Shang-Baxie mata kaki semasa memohon polarisasi terapi pad microcurrent di sepanjang kaki yang terjejas.

3. Sakit perut, asma - Saya menggunakan diagnosis TCM untuk menentukan Kapal Luar Biasa yang terjejas dan kemudian jarum Master yang sama dan mata bersama-sama. Saya kemudian mempolarisasikan mereka jarum dengan menyentuh polarisasi tips logam siasatan ke aci atau pemegang jarum. Akhir sekali, saya memohon microlight teknik Mu-Shu serta di barisan hadapan-Mu dan Back-Shu mata organ yang terjejas menggunakan warna cahaya yang mengimbangi fungsi Organ ini.

4. Relief Addiction - Gunakan jarum dengan tempat auricular dinyatakan, kadang-kadang dirangsang oleh terapi microlight, kemudian menggunakan kaedah Mu-Shu untuk menyembuhkan dan keseimbangan terjejas visera dan kawasan Dan Tian yang lebih rendah untuk menenangkan dan tanah pesakit.

Pelepasan 5. Sakit dengan mengimbangi chakra - Ini melibatkan menggunakan jarum dan / atau microcurrent untuk melegakan kawasan badan yang menyakitkan dan kemudian menggunakan microcurrent polarisasi dan cahaya kepada tenaga pusat tenaga chakra. Ini sering digabungkan dengan kaunseling, visualisasi berpandu atau jiwa penyembuhan kaedah, kesan setiap dipertingkatkan dengan rangsangan cahaya sengaja chakra.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar