Mandi Botani Dengan Epsom Salt - Indulgence sendiri Atau Sihat Self-Care?

Mandi Botani Dengan Epsom Salt - Indulgence sendiri Atau Sihat Self-Care?

Adakah anda mengambil masa dalam seminggu sibuk anda untuk berendam di dalam tab mandi, atau adakah ini mewah yang anda tidak boleh memerah ke dalam jadual anda? Anda mungkin membuat jika anda memahami banyak manfaat penjagaan diri bat botani - mandi taraf murah dengan semula jadi Epsom garam dan herba. Atau dengan Epsom garam dan aromaterapi dengan minyak pati dari tumbuhan wangi. Artikel ini memberikan anda tujuh cara penting yang mandi botani boleh meningkatkan kesihatan anda dari luar dalam.

Cleanse dalaman. Kedua-dua mandi dan pancuran mandi boleh membersihkan badan anda di luar, tetapi mandian aromaterapi semulajadi dengan garam Epsom membantu membersihkan badan anda di dalam. Kehangatan air meningkatkan peredaran darah. Epsom garam membantu menarik keluar sisa terperangkap dalam tisu di bawah kulit. Minyak pati boleh ditambah yang membantu nada dan mempercepatkan kerja-kerja pembersihan dalaman sistem limfa badan.
Nutrien. Garam Epsom yang larut dalam mandi, magnesium dan sulfat yang dilepaskan ke dalam air. Komponen-komponen semula jadi yang diserap melalui kulit anda dan boleh digunakan oleh tubuh dalam beratus-ratus tindak balas enzim dalaman, memberi manfaat kepada anda Kulit, peredaran, pencernaan, saraf, otot dan sendi.
Pelepasan tekanan. Satu mandi botani semula jadi meningkatkan keupayaan anda untuk menghadapi tekanan. A dua puluh minit berendam dalam tab mandi botani dengan minyak organik penting dan garam Epsom boleh menjadi percutian untuk deria anda. Sentuhan air, suhu selesa, wangian, dan kerja keapungan bersama-sama untuk menyegarkan input deria anda, membantu anda mendapat perspektif baru mengenai isu-isu hari.
Pengawalan sendiri. Tuhan direka badan kita untuk mengawal diri untuk keseimbangan dalaman, menggunakan proses dalaman semula jadi. Mekanisme misteri boleh disekat atau dihalang oleh kecederaan, tekanan, atau penyakit yang akan datang pada kita secara fizikal, psikologi dan emosi. Apabila ini berlaku, mengambil tindakan untuk membantu proses penyembuhan semula jadi badan anda kembali ke dalam kira-kira dengan tab mandi botani.
Penjagaan selular. Dengan mengabaikan untuk mendengar badan kita boleh menyebabkan otot kronik ketat, gangguan postur, dan pernafasan yang tidak cekap, untuk menamakan adil beberapa cara kita menderita apabila kita sentiasa cuba untuk kuasa melalui kehidupan tanpa berhenti untuk menjaga badan kita. Tekanan tak henti-henti boleh menyebabkan perubahan yang tidak dapat dilihat dalam kimia darah anda, dengan kesan-kesan yang merosakkan pada tahap selular. Keredaan mudah mandian aromaterapi boleh menjadi salah satu yang terbaik daripada langkah-langkah balas anda.
Penjagaan diri. Dalam tenang mandi anda, mengambil masa untuk notis bercakap diri anda. Ingatkan diri anda masa yang dibelanjakan memupuk kesihatan anda sendiri tidak semestinya mementingkan diri sendiri. Sebaliknya, ia boleh menjadi satu usaha dalam kesyukuran dan rendah diri. Penjagaan diri berkhasiat adalah perlu jika anda adalah untuk menjadi yang terbaik untuk orang yang anda suka.
Kelonggaran yang mendalam. Pengalaman dan latihan saya sebagai seorang ahli terapi urut telah meyakinkan saya bahawa kelonggaran sengaja adalah salah satu sekutu kita kuat untuk penyembuhan. Penyair kuno diketahui Daud, bahwa Tuhan, sebagai Gembala yang baik, "membuatkan saya berbaring di padang rumput yang hijau". Rehat adalah sebahagian daripada proses pemulihan untuk kedua-dua badan dan jiwa. Kronik, tahap rendah keradangan penanda-dikaitkan dengan pelbagai penyakit sistemik syarat-peningkatan apabila orang tidak mendapatkan tidur yang mencukupi. Keselesaan, mandi aromatik yang mesra adalah satu cara yang baik untuk melepaskan, berehat, dan bersedia untuk tidur malam yang baik.
Sekarang anda telah melihat hanya 7 satu cara yang mandi botani semula jadi meningkatkan kesihatan anda, saya berharap anda akan mengukir masa untuk rendaman terapeutik. Membuat mandi botani aromatik sebahagian daripada rutin anda sekurang-kurangnya dua atau tiga kali seminggu. Ini adalah masa yang hebat untuk berehat di dalam Tuhan, bercakap kepada-Nya dari hati anda, dan mendengar suara Gembala untuk jiwa anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar