Bagaimana Merawat Selesema Sememangnya

Bagaimana Merawat Selesema Sememangnya

Terdapat banyak bercakap tentang selesema dalam beberapa minggu kebelakangan ini, terutamanya H1N1, juga dikenali sebagai selesema babi manusia. Beberapa tahun lalu kita mempunyai selesema burung atau burung. Walaupun ramai orang mengambil langkah berjaga-jaga seperti menerima selesema ditembak pada musim gugur, dan mengamalkan langkah berjaga-jaga universal seperti membasuh tangan, kita perlu melihat apa selesema, dan bagaimana ia boleh mempengaruhi kita. Juga, kami akan menangani bagaimana kita boleh mengurangkan kesannya melalui mengoptimumkan sistem imun kita.

Virus influenza adalah jangkitan virus yang sangat mudah berjangkit pada saluran pernafasan yang menjejaskan organ-organ semua yang berkaitan - hidung, tekak, tiub bronkial, paru-paru, dan boleh menyebabkan keradangan dan kesakitan pada otot dan sendi. Virus ini merebak dari seorang ke seorang melalui sentuhan secara langsung - sama ada titisan udara dari batuk atau bersin atau dengan datang dalam hubungan dengan perkara-perkara seperti tombol pintu, telefon, mainan, dan lain-lain selepas orang yang dijangkiti mempunyai.

Langkah-langkah untuk mengurangkan kesan boleh digunakan oleh kumpulan-kumpulan yang berisiko tinggi, iaitu, kanak-kanak, orang tua, orang yang mempunyai penyakit kronik atau sistem imun yang lemah, dan profesional yang berkaitan dengan kumpulan-kumpulan ini. Salah satu kaedah adalah selesema ditembak pada musim gugur sebelum musim flu. Satu lagi adalah menggunakan produk homeopati dan herba untuk meningkatkan sistem imun anda supaya anda kurang terdedah kepada virus. Satu lagi adalah untuk mengambil ubat-ubatan homeopati yang memberikan kelegaan sementara daripada gejala. Bersama-sama dengan ubat-ubatan ini, cara terbaik untuk merawat selesema ini adalah untuk mendapatkan banyak rehat katil dan minum banyak air.

ImmunityPlus merupakan tonik herba yang digunakan untuk menyokong keseluruhan sistem imun anda. Bagi kanak-kanak, KiddieBoost membantu mengoptimumkan sistem imun kanak-kanak yang berumur 12 bulan. FluGo adalah ubat homeopati yang sementara melegakan gejala-gejala selesema dan sejuk seperti batuk, hidung berair, demam, sakit tekak, dan keletihan. Tekak dan tonsil Dr. memberikan kelegaan sementara homeopati sakit tekak, kelenjar bengkak, dan tonsil radang.

Akal memainkan peranan penting dalam memerangi selesema. Jika anda tidak bertambah baik dengan ketara dalam beberapa hari, anda perlu mendapatkan nasihat perubatan seperti selesema burung dan selesema babi tidak boleh disahkan oleh gejala-gejala semata-mata.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar